Skip to main content

Domain, Website နှင့် Domain Email ရှိထားခြင်းတို့၏ အားသာချက်

1 လုပ်ငန်း တစ်ခုရယ်လို့ တည်ထောင်ပြီဆိုတာနဲ့  အပင်လေးတစ်ပင်ကို ရှင်သန်အောင် ပြုစုပျိုးထောင်ရသလိုပါပဲ။ Company တစ်ခုရဲ့ Value (တန်ဖိုး) ကြီးထွားလာဖို့ဆိုတာ ဝင်ငွေ အမြတ်ငွေ ကောင်းတာ တစ်ခုတည်းနဲ့ တိုင်းတာလို့မရပါဘူး။ ဘယ်လို Innovative ဖြစ်လဲ၊ ကိုယ်ရောင်းချတဲ့ Brand က ဘယ်လောက်လူသိများလဲ၊ ကိုယ့်ဖောက်သည်တွေ ဘယ်လောက်စိတ်ကျေနပ်လည်း၊ ထပ်ဝယ်သလဲ၊ ခေါင်းဆောင်မှုကောင်းရှိရဲ့လား၊ လုပ်ငန်းလည်ပါတ်မှု Operation efficiency ရှိရဲ့လား၊ ဆက်စပ်နေတဲ့ ပါတနာကောင်းတွေရှိရဲ့လား၊ နည်းပညာခတ်မီရဲ့လား၊ ဝန်ထမ်းတွေ တိုးတက်မှုရှိပြီး အလုပ်ထွက်နှုန်းနည်းရဲ့လား၊ Sustainable Practices တွေရှိရဲ့လား စသည်ဖြင့် ပြောရရင် အများကြီးပါပဲ။


သည်နေ့ခတ်မှာ လုပ်ငန်းတစ်ခုလုပ်ပြီဆို (Offline) တကယ့် အပြင်မှာ ဆိုင်ကြီး၊ နေရာကောင်းကြီး ရှိနေရုံနဲ့လည်း မပြည့်စုံပါဘူး။ Digital Age ဖြစ်တဲ့အတွက်ကြောင့် Online Existance မှာလည်း ခန့်ညား အဆင့်မြင့်နေဖို့လိုပါတယ်။ 


What is a domain? ဒိုမိန်းဆိုတာ ဘာလဲ? (Domain Name)

ဥပမာ ပြောရရင် မြန်မာနိုင်ငံမှာ လုပ်ငန်း တစ်ခုလုပ်တဲ့အခါ လုပ်ငန်းလိုင်စင် လိုအပ်ပါတယ်။ စည်ပင်လိုင်စင်၊ DOCA လိုင်စင် အစရှိသည်ဖြင့်ပေါ့။ ဒါက တစ်နိုင်ငံထဲ တစ်မြို့ထဲမှာ လုပ်တဲ့အခါ လိုတာ ဖြစ်ပါတယ်။ တစ်ကမ္ဘာလုံးနဲ့ဆိုင်တဲ့ အင်တာနက်ကြီးပေါ်မှာ အလုပ်တွေ လုပ်ကြတော့မယ်ဆိုရင် Domain Name တစ်ခု Register လုပ်ထားတာ ပထမ ခြေလှမ်းဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ ကိုယ့်လုပ်ငန်းနာမည်က Apple ဆိုရင် www.apple.com ဆိုတဲ့ Domain ကို ဝယ်တာဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ www.apple.com ဆိုရင် com နဲ့ အဆုံးသတ်ထားပြီး commercial စီးပွားရေးအလို့ငှာ ဝယ်ယူထားတဲ့ Domain လို့ ဆိုလိုပါတယ်။ UN လို အဖွဲ့ အစည်းကြီးတွေဆို www.un.org ဖြစ်ပြီး Organization အဖွဲ့ အစည်းကို ကိုယ်စားပြုပါတယ်။ ဟားဗတ် တက္ကသိုလ်ရဲ့ website ဟာဆိုရင် www.harvard.edu ဖြစ်ပါတယ်။ Education ကို ဆိုလိုတာဖြစ်ပါတယ်။ ခြုံပြီးပြောရရင် www.သင့်ကုမ္ပဏီနာမည်.com ဆိုတဲ့ နာမည်ကို နှစ်စဥ်ကြေးပေးပြီး ဝယ်ယူတာကို Domain name registration လုပ်တယ်လို့ပြောတာဖြစ်ပါတယ်။


What is hosting? Hosting ဆိုတာ ဘာလဲ?

Domain Name ဝယ်ပြီးပြီဆိုတာ နာမည်ကိုပဲ ဝယ်ထားတာဖြစ်လို့ Internet Web Browser မှာ www.yourcompanyname.com ဆိုပြီး ရိုက်ရင် ဘာမှ ပေါ်ဦးမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ Website ဆိုတဲ့ စာမျက်နှာတွေရေး၊ ပုံတွေထည့်ပြီး အဲ့သည့် စာတွေ ပုံတွေကို Hosting လို့ခေါ်တဲ့ အမြဲ online ဖြစ်နေသော ကွန်ပျူတာ/ဆာဗာပေါ်သွားတင်ရပါတယ်။ ပြီးတဲ့အခါ ဝယ်ထားတဲ့ Domain Name နဲ့ (Website ရေးတင်ထားသော Hosting) ကို ချိတ်ပေးရပါတယ်။ ဒါမှ တစ်ယောက်ယောက်က www.yourcompanyname.com လို့ရိုက်ရှာရင် DNS က သိရှိပြီး သင့် Company ရဲ့ Website ပေါ်လာမှာဖြစ်ပါတယ်။ Hosting ဆိုတာ ကိုယ့် File တွေသွားတင်မယ့် အမြဲ online ဖြစ်နေသော Server/Computer ကို ဆိုလိုတာဖြစ်ပါတယ်။ အမြန်နှုန်း၊ Storage Capacity, Downtime, Security, Private/Share အစရှိတဲ့ အချက်တွေပေါ်မူတည်ပြီး နှစ်စဥ်ကြေးအမျိုးမျိုးရှိပါတယ်။ Website တစ်ခု ဖန်တီးမယ်ဆိုရင် Domain name အပြင် Hosting ကိုပါဝယ်ယူရမှာဖြစ်ပါတယ်။


Free email vs Domain base email ဆိုတာဘာလဲ?

Free email ဆိုတာ name@gmail.com, name@yahoo.com, name@icloud.com စတဲ့ email တွေက Free email တွေဖြစ်ပါတယ်။ International နဲ့ အလုပ်လုပ်ရင် Free email တွေက အဆင့်တစ်ခု နိမ့်ပါတယ်။ အချို့ Company ကြီးတွေဆို လက်မခံတာ ပြန်မဖြေတာတွေတောင်ရှိပါတယ်။ Domain email ဆိုတာက ဥပမာ Apple company က ဝန်ထမ်းဆိုရင် name@apple.com ဖြစ်ပါတယ်။ email ကိုကြည့်လိုက်တာနဲ့ သူဟာ Apple company က အရာရှိ သို့မဟုတ် ဝန်ထမ်းဖြစ်‌ကြောင်း တန်းသိနိုင်ပါတယ်။ Supplier/Manufacturer Company အများစုကလည်း company email/domain email တွေကိုဆို ပိုပြီး ဦးစားပေး ဖြေကြလေ့ရှိပါတယ်။ ကိုယ်က Domain name ဝယ်ထားပြီးပြီဆို email service provider တစ်ခုခုဆီကနေ own domain အတွက် email service ကို ဝယ်ယူနိုင်ပါတယ်။


Domain နာမည် ဝယ်ယူခြင်း၊ Hosting ဝယ်ယူခြင်း၊ Website Design ရေးဆွဲခြင်း၊ Domain based email account များ Register ပြုလုပ်ခြင်းတို့ လုပ်ဆောင်ပြီးရင်တော့ ကိုယ့်လုပ်ငန်း အကြောင်း၊ မည်သည့် Product and မည်သည့် Service များပြုလုပ်ကြောင်း၊ Values များ၊ လုပ်ခဲ့ဖူးသော Project များကို တစ်နေရာထဲမှာ ဖော်ပြထားနိုင်တဲ့အပြင် name@company.com ဆိုပြီး ကိုယ့် Company အနေနဲ့ email ပို့ခြင်း လက်ခံခြင်းတို့ ပြုလုပ်နိုင်ပြီ ဖြစ်တာ‌ကြောင့် Company Value ဟာလည်း တစ်ဆင့်မြင့်သွားမှာ အသေအချာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။


YangonBits

+66 6 450 490 61










Comments

Popular posts from this blog

Facebook တွင် boost လုပ်သည့် Advertisement Post (Ads) များ၏ ထိရောက်မှုကို တိုင်းတာခြင်း

 Facebook ပေါ်မှာ Post တင်ပြီး ကိုယ့်ကို Like & Follow မလုပ်ထားတဲ့သူတွေဆီပါ ကိုယ့်ကြေညာသွားပေါ်‌ နေအောင်  အခကြေးငွေပေးပြီးကြေညာ တာကို Boost လုပ်တယ်လို့ ခေါ်ပါတယ်။  Boost လုပ်တာက ရုတ်တရက်ကြည့်ရင် လွယ်သလိုလိုနဲ့ တကယ်နက်နဲပြီး ထိရောက်အောင် လုပ်တဲ့ Process ဟာ ပညာသားပါလှပါတယ်။ Boost လုပ်တဲ့အခါ ဘာတွေ စဥ်းစားပြီး ဘယ်လို Setting ချိန်မှ ထိရောက်တယ်ဆိုတာ အခြား Article တစ်ခုမှာ ဖော်ပြပေးပါ့မယ်။ အခုတော့ Boost လုပ်ထားတဲ့ post ဟာ ထိရောက်မှု ရှိမရှိ တိုင်းတာတဲ့အခါမှာ သုံးတဲ့ အချက်တွေကို ရှင်းပြပေးမှာဖြစ်ပါတယ်။ (၁) Reach - လူ ဘယ်နှယောက်ကို boost လုပ်ထားတဲ့ post ကို မြင်သွားလဲဆိုတဲ့ ပမာဏ ကို ဖော်ပြတဲ့ ကိန်းဖြစ်ပါတယ်။ ကိုယ့် Page ကို လူသိများစေချင်တဲ့အခါ Reach များအောင် Ads setting ချိန်ပေးရပါတယ်။ Reach များတာဟာ effective ဖြစ်တာ မဟုတ်ပါဘူး၊ လူများများဆီသွားပေါ်ဖို့ထက် Customer ဖြစ်လာမယ့်သူတွေဆီ သွားပေါ်ဖို့ က ပိုအရေးကြီးပါတယ်။ ကြေညာတင်ခြင်းရဲ့  key KPI ဟာ ပိုရောင်းရခြင်းပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ (၂) Impression - ဘယ်နှကြိမ်ထိ ကိုယ့်ကြေညာဟာ Spondsor Ads အနေနဲ့ သွားပေါ်ပြီးပြီလဲ ဆိုတာကို ဖော်ပြတ...

Logo Design အကြောင်း

  Logo တစ်ခုသည် Visual Element တစ်ခုထက်များစွာပိုပါသည်။ Logo သည် အမှတ် တံဆိပ်တစ်ခု၏ မျက်နှာစာ တစ်ခုပင်ဖြစ်သည်။ မိမိ၏ Customer ဖောက်သည်များ သည် မိမိ၏ Brand နှင့်   မိမိ၏ logo နှစ်ခုတို့ကို တွဲမြင်သွားရန် အရေးကြီးပါသည်။ သပ်ရပ်လှပစွာ ဆွဲထား‌သော logo တစ်ခုသည် မိမိလုပ်ငန်း brand အမှတ်တံဆိပ်၏ တန်ဖိုး Value, Personality နှင့် Professional ဆန်မှုကို ဖော်ပြသည်။ ပြိုင်ဘက်လုပ်ငန်းများနှင့် ကွဲထွက်ပြီး ခွဲခြားမှတ်မိအောင် လုပ်နိုင်သည့် တန်ဖိုးလည်းရှိနေပါသည်။ Logo များကို အမျိုးအစားအားဖြင့် အများကြီးခွဲနိုင်သော်လည်း တွေ့ရများသည့် logo type များကတော့ အောက်ပါ အတိုင်းဖြစ်ပါသည်။   (၁) Wordmark (Text-Based) Logos လုပ်ငန်းနာမည်ဖြစ်သည့် စာသားကိုပဲ typography (စာလုံးပုံစံကို Design အသစ်ဖန်တီးရသည့်) အမျိုးမျိုးဖြင့် ဖော်ပြသည့် logo အမျိုးအစားများကို Wordmark logo ဟုခေါ်ပါသည်။ Wordmark logo အမျိုးအစား ဥပမာများမှာ Coca-Cola, Google, Disney logo တို့ ဖြစ်သည်။ (၂) Lettermark (Initial-Based) Logos လုပ်ငန်းနာမည်အရှည်၏ အစ စကားလုံးများကို ယူပြီး Design ပြုလုပ်သည့် logo အမျိုးအစားဖြစ်သည်။ ဥပမာ...